دانلود مقاله ترجمه شده آمونیاک، متان و هیدروژن برای توربین های گاز


چطور این مقاله مهندسی مکانیک را دانلود کنم؟

فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2005005 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله مهندسی مکانیک در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید

قیمت :
765,000 ریال
شناسه محصول :
2005005
سال انتشار:
2015
حجم فایل انگلیسی :
491 Kb
حجم فایل فارسی :
607 کیلو بایت
نوع فایل های ضمیمه :
Pdf+Word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com

عنوان فارسي

آمونیاک، متان و هیدروژن برای توربین های گاز

عنوان انگليسي

Ammonia, Methane and Hydrogen for Gas Turbines

نویسنده/ناشر/نام مجله

Energy Procedia

این مقاله چند صفحه است؟

این مقاله ترجمه شده مهندسی مکانیک شامل 6 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 13 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است

چکیده فارسی

چکیده

آمونیاک به عنوان یک سوخت پایدار برای حمل و نقل و کاربردهای تولید قدرت شناخته شده است. همچون هیدروژن، آمونیاک یک محصول مصنوعی است که می­تواند از سوخت­ های فسیلی، بیومس یا دیگر منابع تجدید­پذیر استخراج شود. از سال 1960، پژوهش قابل توجهی برای توسعه سیستم­ های با قابلیت سوزاندن این ماده در توربین­ های گاز صورت گرفت. به هر حال، تاکنون این امر محقق نشده است، مزیت آمونیاک که باعث حرکت دوباره آژانس انرژی شده است حامل بودن کربن آزاد است و به عنوان یک انرژی با چگالی بالاتر نسبت به هیدروژن فشرده پیشنهاد می­شود. بنابراین در این پژوهش پایداری احتراق و انتشار گازهای گلخانه­ ای از گاز آمونیاک مخلوط شده با متان یا هیدروژن در توربین­ های گاز مورد بررسی قرار گرفته است. آزمایش­ها در تجهیزات احتراقی فشار بالا تحت شرایط اتمسفر با به کارگیری مشعل چرخشی از نوع سفارشی انجام شد. لومینسانس شیمیایی OH برای همه آزمایش­ها برای تعیین واکنش­پذیری رادیکال استفاده شد. گازهای گلخانه ­ای اندازه­ گیری شدند و به محاسبات تعادل با استفاده از GASEQ مربوط شدند. نتایج نشان می­دهد که بازده احتراق می­تواند به قدرت بالا برسد اما در نسبت­ های هم­ ارزی بسیار کم با استفاده از مخلوط متان و هیدروژن. علاوه بر این، غلظت پایین رادیکال OH در حجم بالای هیدروژن، احتمالاً یک نتیجه از تولید بالای NH2 است.

آمونیاک هیدروژن پایداری توربین های گاز :کلمات کلیدی

چکیده انگلیسی


Abstract

Ammonia has been identified as a sustainable fuel for transport and power applications. Similar to hydrogen, ammonia is a synthetic product that can be obtained either from fossil fuels, biomass or other renewable sources. Since the 1960's, considerable research has taken place to develop systems capable of burning the material in gas turbines. However, it is not until recently, that interest in ammonia has regained some momentum in the energy agenda as it is a carbon free carrier and offers an energy density higher than compressed hydrogen. Therefore, this work examines combustion stability and emissions from gaseous ammonia blended with methane or hydrogen in gas turbines. Experiments were carried out in a High Pressure Combustion Rig under atmospheric conditions employing a bespoke generic swirl burner. OH* Chemiluminescense was used for all trials to determine reactivity of the radical. Emissions were measured and correlated to equilibrium calculations using GASEQ. Results show that efficient combustion can be achieved with high power but at very narrow equivalence ratios using both hydrogen and methane blends. Moreover, low concentrations of OH radicals are observed at high hydrogen content, probably as a consequence of the high NH2 production

Keywords: Ammonia Hydrogen Stability Gas Turbines
این برای گرایش های: حرارت‌ و سیالات، کاربرد دارد. سایر ، را ببینید. [ برچسب: ]
 مقاله مهندسی مکانیک با ترجمه
کتابخانه الکترونیک
دانلود مقالات ترجمه شده
جستجوی مقالات
با انتخاب رشته مورد نظر خود می توانید مقالات ترجمه شده آن رو به صورت موضوع بندی شده مشاهده نمایید