دانلود مقاله ترجمه شده شناخت خلاق و مغز: گسستی میان گروه های پیشانی، جانبی-گیجگاهی، و عقده های پایه


چطور این مقاله روانشناسی را دانلود کنم؟

فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2000581 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله روانشناسی در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید

قیمت :
1,160,000 ریال
شناسه محصول :
2000581
سال انتشار:
2012
حجم فایل انگلیسی :
1 Mb
حجم فایل فارسی :
64 کیلو بایت
نوع فایل های ضمیمه :
Pdf+Word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com

عنوان فارسي

شناخت خلاق و مغز: گسستی میان گروه های پیشانی، جانبی-گیجگاهی، و عقده های پایه

عنوان انگليسي

Creative cognition and the brain: Dissociations between frontal, parietal–temporal and basal ganglia groups

نویسنده/ناشر/نام مجله

Brain Research

این مقاله چند صفحه است؟

این مقاله ترجمه شده روانشناسی شامل 16 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 27 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است

چکیده فارسی

 

چکیده

هدف این پژوهش بررسی خلاقیت در ارتباط با کارکرد مغز، توسط ارزیابی تفکر خلاق در گروه های نورولوژیکی مختلف بود. از چند ابزار اندازه گیری استفاده شد تا جنبه های مختلف تفکر خلاق را در گروه های بالینی که به مناطق لب پیشانی، عقده های پایه و منطقه ­ی جانبی-گیجگاهی آنها اسیب وارد شده بود را در مقایسه با گروه کنترل (افراد سالم) ارزیابی کند. پس از در نظر گرفتن تفاوت در نمرات هوشی، از تحلیل رگرسیون سلسله مراتبی برای ارزیابی سطوح معناداری مرتبط با تاثیرات استفاده شد. گروه جانبی-گیجگاهی و پیشانی-جانبی عملکرد کلی ضعیفتری نسبت به گروه کنترل خود داشتند. گروه جانبی-گیجگاهی در آزمونهایی که سلاست را اندازه گیری میکردند، و گروه پیشانی-جانبی در آزمونهایی که ابتکار در پاسخها را میسنجیدند، عملکرد ضعیفتری داشتند. بر خلاف این، گروه بیماران عقده های پایه و پیشانی-قطبی در آزمون غلبه بر فشار مثالها عملکرد بهتری داشتند و پاسخهای ابتکاری بیشتری ارائه دادند. به طور خلاصه، تفاوتهایی که در یافته های این پژوهش وجود دارد نشان میدهد که قسمتهای مختلف مغز بر جنبه های گوناگون خلاقیت تاثیر میگذارند. محل آسیب دیدگی محدودیت هایی را در تولید پاسخهای ابتکاری در بافتهای مختلف ایجاد کرد، اما تاثیری در تولید پاسخهای مرتبط نداشت، و این امر در اغلب گروه های بالینی مشاهده شد. یکی از یافته های مهم این پژوهش این بود که آسیب مغزی منجر به بهوبد کارایی در برخی از جنبه های خلاقیت ld شود. این یافته با ارجاع به ایده ­ی کلی مبنی بر اینکه توانایی عالی در خلاقیت ممکن است ناشی از تغییر در کارکرد مغزی باشد، توضیح داده شده است

1-مقدمه

اینکه انسان چگونه در مقایسه با دیگر موجودات چگونه دارای توانایی تفکر خلاق در حوزه وسیعی از بافت­های مختلف ، از حل مساله در زندگی روزمره گرفته تا رسیدن به موفقیت های چشمگیر در هنرشد، هنوز ناشناخته باقی مانده است. در چند دهه­ی  اخیر پژوهش های زیادی برای روشن کردن این موضوع صورت گرفته است. این پژوهش ها از تصویرسازی عصبی و الکتروفیزیولوژی (برای مرور بخ دیتریچ و کانسو، 2010) و پژوهش در حوزه­ی نوروسایکولوژی در مورد جمعیت­های بالینی و نورولوژیکی (روروبری و همکاران، 2005؛ شامای-سوری و همکاران، 2011) و روانشناختی (ابراهام و همکاران، 2007؛ اندرسن، 2008؛ اندرسن و پاورز، 1975) بهره گرفته اند. خلاقیت عموما به این صورت تعریف میشود: توانایی تولید پاسخ های مبتکرانه (original) (جدید/منحصر به فرد) و مرتبط (relevant) (مناسب/متناسب) (هنسی و آمبایل، 290؛ رانکو، 2004). و طیفی از کارهای مختلف که برای ارزیابی این توانایی پیچیده طراحی شده اند...

خلاقیت مغز گروه های نورولوژیکی تفکر خلاق لب پیشانی عقده های پایه منطقه ی جانبی-گیجگاهی :کلمات کلیدی

چکیده انگلیسی

 Abstract

The objective of the study was to investigate creativity in relation to brain function by assessing creative thinking in various neurological populations. Several measures were employed to assess different facets of creative thinking in clinical groups with frontal lobe, basal ganglia or parietal–temporal lesions relative to matched healthy control participants. The frontal group was subdivided into frontolateral, frontopolar and frontal-extensive groups. Hierarchical regression analyses were employed to assess the significance levels associated with the effects after accounting for IQ differences between the groups. Findings were only considered noteworthy if they at least suggested the presence of a strong trend and were accompanied by medium to large effect sizes. The parietal–temporal and frontolateral groups revealed poorer overall performance with the former demonstrating problems with fluency related measures, whereas the latter were also less proficient at producing original responses. In contrast, the basal ganglia and frontopolar groups demonstrated superior performance in the ability to overcome the constraints imposed by salient semantic distractors when generating creative responses. In summary, the dissociations in the findings reveal the selective involvement of different brain regions in diverse aspects of creativity. Lesion location posed selective limitations on the ability to generate original responses in different contexts, but not on the ability to generate relevant responses, which was compromised in most patient groups. The noteworthy findings from this exploratory study of enhanced performance in specific aspects of creative cognition following brain damage are discussed with reference to the generic idea that superior creative ability can result from altered brain function

Keywords: Creativity Divergent thinking Semantic cognition Executive function Neuropsychology
این برای گرایش های: روانشناسی ‌بالینی، کاربرد دارد. سایر ، را ببینید. [ برچسب: ]
 مقاله روانشناسی با ترجمه
Skip Navigation Linksصفحه اصلی > دپارتمان ها > دپارتمان علوم انسانی > روانشناسی > مقاله های روانشناسی و ترجمه فارسی آنها > شناخت خلاق و مغز: گسستی میان گروه های پیشانی، جانبی-گیجگاهی، و عقده های پایه
کتابخانه الکترونیک
دانلود مقالات ترجمه شده
جستجوی مقالات
با انتخاب رشته مورد نظر خود می توانید مقالات ترجمه شده آن رو به صورت موضوع بندی شده مشاهده نمایید